سفارش آنلاین
هنوز وارد نشده اید!
خدمات وردپرس فارسینو
هنوز وارد نشده اید!

ابزار وردپرس چیست؟!📐معرفی ابزارهای طراح سایت وردپرسی

ابزار وردپرس چیست؟!📐معرفی ابزارهای طراح سایت وردپرسی

آشنایی با ابزار وردپرس

ابزار وردپرس را بهتر بشناسید. در این دانشنامه وردپرسی قصد داریم شما را با انواع ابزار آلات وردپرسی آشنا نماییم. در نتیجه اگر قصد راه اندازی سایت با وردپرس را دارید، باید حتما از این ابزار استفاده نمایید.

سایت وردپرس چه سایتی است؟

یک سری از صفحات بهم مرتبط که از طریق یک آدرس یا لینک اینترنتی قابل دستیابی در جهان وب هستند . و یا با سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی یا طراحی شده اند را سایت وردپرسی می نامند.

ابزار وردپرس سایت

سیستم مدیریت محتوای وردپرس به عنوان بهترین راه حل جهت راه اندازی انواع سایت در دنیا شناخته شده است . همچنین هر روز و هر ساعت در حال توسعه میباشد. اگر قصد آشنایی بیشتر با وردپرس را دارید پیشنهاد میکنیم که حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید:

ساخت سایت با وردپرس

ابزار وردپرس چیست؟!!!

ابزار وردپرس به کلیه اقدامات و یا امکاناتی که شما را در راه اندازی تا مشاهده سایت در گوگل کمک یا یاری میرسانند ، گفته میشود. که در ذیل یکایک ابزارآلات وردپرسی را برایتان ذکر کرده ایم.

1- ثبت دامنه وردپرسی

قبل از هر اقدامی باید نسبت به خرید یا ثبت دامنه جهت راه اندازی سایت وردپرسی اقدام نمود. دامنه وردپرس یکی از ابتدایی ترین و اصلی ترین ابزار وردپرس میباشد که به عنوان آدرس کلی سایت شما شناخته میشود.

ابزار وردپرس - دامنه سایت وردپرسی

قبل از انتخاب نام دامنه وردپرسی حتما بررسی های لازم را از همه جهت انجام دهید. چرا که تعویض نام دامنه سایت به همین راحتی میسر نمیباشد. و هرگونه تغییر نام دامنه بدون دانش فنی خسارات هنگفتی را به سایت شما وارد خواهد نمود.

جهت انتخاب بهتر و دقیقتر دانشنامه ای را برایتان تهیه و در بستر اینترنت منتشر نموده ایم.

حتما و حتما قبل از ثبت نام دامنه پیشنهاد میکنیم که مطالعه نمایید:

ثبت دامنه

جهت ثبت یا خرید دامنه سعی کنید از معتبرترین شرکت های هاستینگ ، دامنه خود را تهیه نمایید تا در آینده بابت مالکیت دامنه مخصوصا دامنه های با پسوند بین المللی ای همچون ( com , net , org ) مشکلی ایجاد نگردد.

بابت ثبت دامنه با پسوند ایرانی ( IR ) نیز میتوانید به آدرس اینترنتی ایرنیک مراجعه نمایید و سپس با ارسال تیکت به پشتیبان شرکت هاستینگ مورد نظر دامنه خود را به شرکت هاستینگ انتقال دهید تا بتوانید اقدامات بعدی را بر روی آن انجام دهید.

راستی اگر انتخاب شرکت هاستینگ برایتان کمی سخت است میتوانید از متخصصان فارسینو مشاوره بگیرید تا بهترین پیشنهاد و تجربه خود را با شما به اشتراک بگذارند.

2- اجاره هاست یا سرور وردپرس

دومین ابزار وردپرس که باید به طوری دقیق انتخاب گردد ، تهیه یا اجاره هاست وردپرسی میباشد. همانطور که در قدم اول ( ثبت دامنه ) اعلام کردیم باید دامنه سایت وردپرسی خود را از یک راه مطمئن تهیه نمایید. در این رابطه نیز باید هاست یا سرور وردپرسی خود را از یک هاستینگ بسیار معتبر تهیه نمایید.

ابزار وردپرس - هاست

هاست رایگان یا خیلی ارزان را فراموش کن

به هیچ عنوان از هاست های رایگان و خیلی ارزان بابت راه اندازی سایت وردپرسی استفاده ننمایید. چرا که ممکن است در آینده ای نه چندان دور خسارت بسیار زیادی را به سایت شما وارد نماید و به صورت خیلی خلاصه کلیه اطلاعات سایت شما از بین برود و زحمات چندماهه یا چندساله شما نابود گردد.

اگر قصد آشنایی بیشتر با هاست را دارید حتما دانشنامه زیر را نیز مطالعه کنید:

هاست یا میزبانی وب چیست؟!!!!

تأثیر انتخاب هاست در سئو سایت

به طور خلاصه هاست یا میزبان وب به فضای غیرواقعی و مجازی ای گفته میشود که بر روی یک سرور قرارداده شده باشد که فضای آن بنا به استفاده شما ممکن است از 500 مگابایت به 100 گیگ و یا بیشتر برسد.

انتخاب یک هاست مناسب و استاندارد میتواند تأثیر بسزایی در سئو (SEO) سایت شما داشته باشد و هرچقدر هاست به معیارهای استاندارد نزدیک باشد ، سایت شما رتبه بهتری را در گوگل کسب خواهد نمود.

بهترین پیشنهاد هاست برای وردپرس

در ایتدا سعی کنید هاست لینوکسی را که از زبان PHP و MYSQL پشتیبانی میکند تهیه نمایید. چراکه این نوع هاست ها برای انواع سایت های وردپرسی بهینه سازی شده اند و از سرعت و امنیت خیلی بیشتری برخوردار میباشند.

در نظر داشته باشید که این هاست لینوکسی باید دارای حداقل امکانات زیر باشد:

  • PHP نسخه 5.2.4 
  • پایگاه داده MySQL نسخه 5.0.15

بهترین هاست وردپرسی

پیشنهاد ما برای راه اندازی سایت وردپرسی ، استفاده از سرویس ها یا نرم افزار های هاست لینوکسی : دایرکت ادمین (DIRECTADMIN) یا سی پنل (CPANEL) میباشد که از ابزار وردپرس نیز محسوب میگردند…

در ابتدای کار پیشنهاد میکنیم که از هاست های وردپرسی استفاده نمایید. و هرزمان که فعالیت سایت گسترش پیدا کرد و مشتریان خیلی بیشتری به سایت وارد شدند و یا مشکلی در هاست رؤیت کردید، از سرور های اختصاصی وردپرسی استفاده نمایید.

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی هاستی میباشد که منابع سرور نظیر : RAM یا حافظه ، فضای DISK یا دیسک سخت افزاری و پهنای باند به صورت اشتراکی در دسترس میباشد. از این هاست میتوان برای نصب وردپرس استفاده نمود.

سرعت بارگذاری پایین ، فضای محدود حافظه و… در هاست های اشتراکی ، عواملی هستند که باعث میشود ، سایت هایی که مشتریان آنها روز به روز بیشتر میشود به سمت و سوی هاست وردپرسی ، هاست ابری یا سرور اختصاصی سوق داده شوند.

هاست وردپرسی

هاست وردپرس به هاستی گفته میشود که نسبت به انواع دیگر هاست برای استفاده سایت وردپرسی از سرعت و امنیت بالاتری برخوردار باشد. هاستی که امکان بکاپ گیری یا تهیه نسخه پشتیبان به صورت اتوماتیک را از پایگاه داده و اطلاعات سایت دارد. و از همه مهمتر دارای پشتیبانی وردپرسی میباشد که در صورت بروز مشکل بهتر میتوانند کمک شما نمایند.

سرور اختصاصی

در سرور اختصاصی فقط سایت شما نگهداری و پشتیبانی میشود و تمامی منابع سرور برای سایت شما قابل تنظیم و استفاده میباشد.

3- دانلود و نصب وردپرس

حالا نوبت آن میرسد که از مهترین ابزار وردپرس یعنی دانلود آخرین نسخه وردپرس از سایت WORDPRESS.ORG استفاده کرده و نسخه وردپرس را در سیستم خود دانلود نمایید .

براساس آموزش دانلود و نصب وردپرس در انواع هاست دایرکت ادمین (DIRECTADMIN) یا سی پنل (CPANEL) ، وردپرس را در هاست یا سرور خود آپلود و نصب نمایید.

4- نصب قالب وردپرس

قالب وردپرس یکی دیگر از مهمترین ابزار وردپرس به حساب می آید. چرا که هرچقدر قالب سایت بهینه تر باشد ، سئو ی سایت شما بهتر و عالی تر خواهد بود .

در نتیجه حتما از قالب های حرفه ای و همچنین پرمیوم و یا نسخه اصلی استفاده کنید که کوچکترین خسارتی را به سایت شما تحمیل نکند و یا مجبور نباشید پس از مدتی مجددا به خاطر پاره ای از مشکلات قالب سایت خود را تعویض نمایید.

ابزار وردپرس-نصب-قالب-وردپرس

5- نصب افزونه وردپرس

افزونه های وردپرس نیز بسته به امکانات قالب ، همچون افزونه های ویرایشگر قالب و … نیز باید در وردپرس نصب گردند. به غیر از افزونه های مرتبط با قالب یکسری از افزونه ها جهت پیکربندی بهتر سایت وردپرسی خیلی لازم و ضروری هستند که در دانشنامه زیر به آنها اشاره نموده ایم:

افزونه وردپرس چیست؟!

6- ویرایشگر صفحات وردپرس

همانطور که در بالاتر توضیح داده شد هرقالب وردپرسی ای دارای یک نوع ویرایشگر اختصاصی و یا ویرایشگر حرفه ای چون المنتور و یا ویژوال کامپوزر میباشد که با نصب آنها قادر به طراحی اختصاصی صفحات سایت میباشیم.

ابزارآلات وردپرس چیست؟!!!

  • 1- ثبت دامنه وردپرسی
  • 2- اجاره هاست یا سرور وردپرسی
  • 3- دانلود و نصب وردپرس
  • 4- نصب قالب وردپرس
  • 5- نصب افزونه وردپرس
  • 6- ویرایشگر صفحات وردپرس

طراحی با ابزار وردپرس آسان است؟

طراحی با ابزار آلات وردپرس آسان است. اما این همه داستان نیست و باید هرکاری را به متخصص حرفه ای آن سپرد.

فارسینو ارایه دهنده کلیه خدمات سایت با ابزار وردپرس

فارسینو سالیانی است که بصورت آنلاین خدمات صفر تا صد راه اندازی انواع وبسایت را با ابزارآلات وردپرسی ارایه میدهد و شما میتوانید با استعلام آنلاین قیمت های خدمات فارسینو از خدمات ما بهره مند گردید.

پیشنهادات فارسینویی :
فارسینو | فروشگاه آنلاین خدمات وردپرس | طراحی سایت – پشتیبانی – سئوسازی
استخدام طراح سایت وردپرس  | استخدام دور کار وردپرسی
طراحی سایت در مشهد
محاسبه آنلاین هزینه یا تعرفه طراحی سایت وردپرس
دوره آموزش وردپرس رایگان 
طراحی سایت چیست؟

اشتراک گذاری

فارسینو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، آماده دریافت انواع سفارش طراحی سایت به همراه مشاوره رایگان بصورت آنلاین و غیر حضوری میباشد. (دارای پشتیبانی وردپرس رایگان + آموزش مجازی وردپرس)

یکی دیگر از خدمات فارسینو ارایه پشتیبانی سایت وردپرس میباشد که بصورت دوره های یکماهه تا یکساله ارایه میگردد و در طول این مدت از همه طریق نظیر ارتباط پیامکی، تلفنی و فضای مجازی میتوانید با کارشناس پشتیبانی سایت خود در ارتباط باشید…

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
آخرین مقالات
آخرین مقالات رپورتاژی